Felanmälan

TEOGE Expeditionstid:

Mån-Fre 8:00-16:00
Lunchstängt 12:00-13:00

Telefonnummer: 08-410 828 50
Felanmälan online: Klicka här

Övrig tid:

För akuthjälp ring Stadens VVS-Energi (Jour)
Telefon: 08-29 43 70


Tänk på att det är vi tillsammans i föreningen som betalar för underhållet och därmed uppkomna kostnader för felanmälningar.

Den tekniska förvaltningen innebär fastighetsskötsel, d.v.s. tillsyn och skötsel av samtliga gemensamma utrymmen, såsom trapphus, tvättstuga, källare och brunnar, stuprör m.m. Därutöver har föreningen avtal om sophämtning, städning, trädgårdsskötsel mm.

Vår fastighetsskötare står för jour-tjänsten i föreningen vid allvarliga händelser utanför kontorstid.

I övrigt hjälper de i första hand till med råd och tips om du vill renovera din lägenhet.

Mot en lägre avgift fixar de byte av kranpackningar och stopp i avlopp. Om du behöver kontakta vår fastighetsskötare på dagtid, ber vi dig respektera de tider som står ovan .Det är bara att slå en signal, eller skicka e-post.

Tänk på att det är vi tillsammans i föreningen som betalar för förvaltningen så gör inga onödiga felanmälningar.

Vem betalar?

När det gäller föreningens gemensamma utrymmen, är det föreningens gemensamma kassa som står för kostnaderna.

När det gäller din egen lägenhet, är det du själv som bostadsrättshavare som står för kostnaderna. Enklare fel kanske du kan avhjälpa själv, men vid t.ex. en vattenläcka måsta du göra felanmälan. Som hyresgäst fungerar det likadant som när Stockholmshem var värd.